Hit ska vi flytta

 

 

Yes! Vi ska bli husägare inom kort. Exakt när vi flyttar vet vi inte än, men förhoppningsvis får vi svar inom några veckor. Jag hoppas på i mitten av juli, annars blir det i slutet av augusti.

Det skulle vara rätt skönt att få ha flyttat och donat klart innan bebisen anländer.

 

Jag har nu i flera veckor inrett huset i huvet, valt tapeter och möbler osv. Det känns riktigt spännande men samtidigt lite läskigt. Det är trots allt rätt behändigt och bekvämt med att bo i lägenhet. Går något sönder i ett hus blir kostnaderna betydligt högre än om man bor i lägenhet tex. Man har ingen hyresvärd man kan ringa som fixar saker. Men friheten och känslan av att ha något alldeles eget överväger dessa bekvämligheter. Att se Ellie springa alldeles fritt (precis som man själv gjorde då man var liten), naturen intill sig, kunna fixa och dona på precis som man vill. Rensa rabatter, ha ett eget trädgårdsland. Klippa gräset, kratta löv, skotta. Allt sånt har jag längtat efter och ser fram emot. Det känns verkligen rätt och jag längtar som en tok tills allt är klart och bebis har anlänt och njuta av det nya livet på landet. Nu är det bara ett frieri från Anton som fattas ;P

 

Extra roligt är att Antons farfar har byggt huset som är en sutterängvilla. Det är 4-5 sovrum. Ett rum är delat i två, vilket vi kommer låta vara så det blir ett rum till Ellie och ett rum till bebis. Öppen planlösning på entréplan, två badrum, ett vardera våning. Uppvärmning med pellets, garage och en stor baksida med lekstuga :)

 

Kommer lägga upp mer bilder så småningom på insidan av huset. Nu ska jag ta mig en fika med grabbarna!

 

 

 



Devinia Euvel
2011-06-16 | 11:47:02 | http://devinia.se

Va mysigt! :D

Ni kommer få tokfint där, det kan jag se framför mig redan nu. ^^

Mariam
2011-06-17 | 14:53:41 | http://liferollson.blogg.se/

I will! ;)

thaaaanks! :D



Hoppas att ni valt ut vilket rum jag ska ha då jag är hos er ;)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.