Tjohoo

Det verkar gå ungefär en vecka mellan gångerna då jag uppdaterar här. Skämmes...

I måndags kom vi hem efter att ha varit i Ö-vik i ca en vecka. Med oss följde en lillebror.
Veckan i Ö-vik var bra. Massa sol och lite bad hann vi med. Jag underskattade Ellie. Trodde hon inte alls skulle vara så förtjust att bada i en stor kall sjö, men tji fick jag. Hon tjavade på ut i vattnet och där ville hon stanna. Kallt var det inte heller. Till och med jag tog mig ett dopp efter att jag rådslagit med min nyligen utexaminerade sjuksköterska till storasyster. Urinvägsinfektion är inget jag vill ha i mitt tillstånd.
Sen har jag hunnit med det sedvanliga grillandet, både på engånggrill och grillring. Varit på systers och brors skolavslutning (hon önskade sig 20 rosor utav mig, jag mötte henne halvvägs och gav henne 10 st).
Det var nog det mesta i korta drag.

Igår spenderade jag större delen av dagen med att tvätta medans lillebror och Anton röjde lägenheten. Kl 18 kom ett par som skulle kika på lägenheten. Jomenvisst! Vi ska ju flytta och jag är så spänd, nervös och pirrig. Det är mycket nu som sker i vårat liv just och jag känner hur komplett mitt liv börjar bli. Ännu ett pussel är lagt i mitt livs pussel.


Igår gick jag in i vecka 32 också. Jag har alltså gått 31 fulla veckor och en dag.
Magen är stor och underbar och den lilla inneboende gör mig påmind om hur trångt h*n börjar få och hur stark pyret blivit. När jag ligger ner så far jag i princip från sida till sida när pyret sparkar som värst ^^
Hickar ofta gör h*n också. Och det är så häftigt att kunna känna hur pyret ligger i magen.


Ska föra över bilder från Ö-vik och lägga upp här. Men först ska jag ut i tvättstugan. Har en evig tvätthög som aldrig vill ta slut...



Devinia Euvel
2011-06-15 | 13:20:16 | http://devinia.se

Urinvägsinfektion är något man aldrig vill ha, speciellt inte som gravid. Ser ut som en f.d. knarkare med alla mina ärr efter kanyler i armveck och händer efter då jag hade urinvägsinfektion, haha. :P

Mariam
2011-06-16 | 13:39:43 | http://liferollson.blogg.se/

Glöm inte att susanne ska ta bilder ;)

tänkte ba påminna dig, då du har ett minne som en guldfisk ;)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.