Gagis

Tidigare i kväll frågade jag Ellie om hon skulle på dagis i morgon. "Jaa!" blev det självklara svaret. En stund senare kom hon till mig "Mamma, gagis Sosan." (Sosan = Yosan, hennes bästis på dagis ♥), och redo att gå:


Nattlinne, mammas skor och "gockan".





Ibland är hon bara för mycket! Så mycket härliga saker hon har för sig och säger, man vet inte riktigt vart man ska "hä" sig. Man smälter ihop till en pöl. Och ibland undrar jag om man kan älska någon för mycket, för just så känns det ofta när det gäller denna trollunge. Även fast hon dagligen går en på nerverna och man bara vill försvinna för en stund så gör hon något eller säger något alldeles underbart och irritationen är som bortblåst.

Oftast när jag tar mig tid och sätter mig vid datorn så kommer hon snabbt som ögat och säger "Mamma, bäbä tilla la!", vilket betyder att hon vill lyssna på Bä bä vita lamm. Eller så är det "binka stjärna" eller "acka dej" (= Blinka lilla stjärna och Lilla snigel) som hon vill lyssna på ♥



Igår var vi och spelade minigolf. Jag oroade mig över att det skulle börja regna men det klarade vi oss ifrån. Dock förlorade jag ganska så stort. Skitspel :P
Anton vann och Jafar kom tvåa (lite förvånande då lillebror ofta brukar ha en jäkla massa tur när det kommer till spel, spelar ingen roll vad för spel ^^). Ellie spelade i en elit för sig ;)

Och i förrgår var vi och hälsade på svärisarna i husvagnen vid Käringberget. Vi köpte två billiga metspön och lite mask för att se om vi hade mer tur än sist vi var där. Både Jafar och Anton fick napp mest hela tiden, dock var det övervägande mört och lill abbor'n som nappade. Men både Anton och Jafar drog upp varsin abborre storlek större som vi grillade och sedan avnjöt på tunnbrö'. Så gott!

Mörten nappade hejvilt.

 

Abbor'n likaså.

 

Det var en underbar eftermiddag/kväll och jag stor-njöt. Att veta att snart bor vi alldeles intill detta, naturen, lugnet och friden, gör mig alldeles salig. Att bo i stan är och har aldrig varit något för mig. Jag vill bo i skogen så som jag är uppvuxen, det är där jag hör hemma.

 

 



Kärleken ♥

 

En lycklig och supernöjd tjockis!

 

 



Devinia Euvel
2011-06-20 | 22:34:16 | http://devinia.se

Jag och Daemon måste komma och hälsa på snart också juuuu!

Saknar er. Och Roky nämner Ellie minst en gång om dagen. ;P

sandra - när två blir tre
2011-06-20 | 23:07:29 | http://sandeepistol.blogg.se/

ma,ha :D



men sötöga!!!

ouh härliga tider.

Jag vill fiska strömming i hamnen!

sandra - när två blir tre
2011-06-21 | 09:47:26 | http://sandeepistol.blogg.se/

det ska jag göra! fast då får du inte äta av den förns näste år ;D så han blir riktigt sur och go ;)

sandra - när två blir tre
2011-06-21 | 17:31:33 | http://sandeepistol.blogg.se/

ja i knoooow! :) men samtidigt uppmanar dom en att gå (?) men det skiter jag i haha.

Det känns i ryggen iaf. men samtidigt så är det svårt att låta bli, jag vägrar hållas hemma :D

Dom vill ju att man hellre ska cykla än att gå, om jag ändå haft cykel höhö. kan du fixa mig en cykel? ;D

sandra - när två blir tre
2011-06-21 | 19:47:57 | http://sandeepistol.blogg.se/

JA! det tycker jag låter som en plan ;)

☆ Hemmafru & Gravid v27 ☆
2011-06-21 | 23:48:53 | http://mellie.se

sv, Kikar tillbax =D jättemysig blogg du har då :) kommer jag garanterat kika in igen =D Hoppas allt är fint med er :) Kram.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.