Bilder från helgen

Tar en paus från solen lite och sätter mig vid datorn istället :P

Jag har fått årets första myggbett och Ellie har fullt sjå med att skrika på flugor och andra fän. Hon är en riktig liten fjåshöna ♥ Just nu ligger hon och svalkar sig på golvet, vet inte om hon tagit efter hunden Coba som också har varit och hälsat på med matte Catta och husse André.

Det har varit en riktigt trevlig helg, trots stormbyar, oväder och förstoppning (inte jag men däremot Ellie). Det har grillats och friterats också har vi gjort byn och lyssnat på Boppers som varit här och spelat. Det har spelats kort, badminton, bastats (kan man skriva så?) och igår var vi iväg och fiskade, eller Catta var den som fiskade, vi andra tittade på ^^
Dock fick hon inge napp så det bidde inge nygrillad fisk, men mysigt var det ändå!


Oj! Kom av mig då jag nyss upptäckte att jag lyckats bränna mig. Nu får jag mig en snygg bonnbränna, får försöka åtgärda det sen... När jag införskaffat mig ett bra solskydd så jag slipper riskera att få pigmentfläckar.



Ellie har blivit så duktigt på att prata. Ett ord som kan vara svårt att tyda för det otränade örat dock är "jäpjä" vilket betyder både hjälpa och öppna. Men annars gör hon sig väl förstådd och kan nu namnen på nästan alla i stora tjocka släkten. Det enda namnet som inte blir riktigt rätt är Robbin, det blir nämligen Långben. Vilket är lite komiskt då herr Robbin inte är så värst lång :P

Tänkte vara fräck och sno lite bilder från Catta och svärmor från den gångna helgen och lägga upp här då jag varken hade minneskortet i kameran eller batteri.


Innan vi drar på byn. Foto: Catta


Awwww!! Foto: Birgitta


Ellie, Matilda och Coba. Foto: Catta


Trollet ♥ Foto: Catta


Catta är Ellies nya favorit :D


Maaaaaat!! Friterad kyckling och kotlett med ris, sötsursås och jordnötssås. Himmelskt gott!


Ellie njuter i gräset där vi var och fiskade. Foto: Catta


Foto: Birgitta


Andrè leker med Ellie. Så fin i Cattas diadem! Foto: Birgitta


Foto: Bitgitta



Devinia Euvel
2011-06-06 | 18:07:25 | http://devinia.se

Försöker både Du och Nils göra en sexig pose där vid middagsbordet, med kaggarna som sticker ut?

sandra - när två blir tre
2011-06-06 | 21:15:42 | http://sandeepistol.blogg.se/

vilka härliga bilder!!

jag har solat idag för första gången i år :D fått lite färg iaf :)



haha.. jag undrar samma sak som suss.. ;)

sandra - när två blir tre
2011-06-09 | 12:53:04 | http://sandeepistol.blogg.se/

:D 6 november får vi veta ;)

E.K - Mamma till Alicia & lillen i magen
2011-07-19 | 10:34:22 | http://eekk.blogg.se/

Vilken jätte fin blogg :)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.