Dagen D

Idag var den dag som jag varit så nervös och nojig över. RUL dagen. Jag höll nog andan när jag låg där på britsen och bilden på pyret i magen framträdde, men all oro har än så länge varit i onödan. Allt såg bra ut! Två armar, två ben, ett litet hjärta som slog och en bebis som rörde på sig, även fem fingrar kunde BM räkna till. Jag har även fått svar på varför jag inte har någon riktig bebismage än eller varför jag knappt känt några sparkar. Jag är nämligen i v.16, närmare bestämt v.15+3 och inte i v.18 som jag först trodde. När BM sa detta fick jag verkligen en aha-upplevelse. Hon frågade först om jag var säker på när jag hade min senaste mens, vilket jag ju inte hade så... Där har vi det! Jag räknade på tok fel, men lika glad är jag för det! Vi fick se vårt andra lilla underverk där i magen och jag kommer få se det lilla pyret igen den 23/3 då bebisen är stor nog för att mäta lårbenet och annat som måste mätas och undersökas och denna gång ser jag verkligen fram emot det och längtar!

Bebisen låg vänd mot min ryggrad i äkta fosterställning sugandes på en tumme ♥
Jag är kär och förälskad i ett litet liv jag ännu ej sett eller träffat, för andra gången i mitt liv.

Jag har verkligen gått som på moln idag. Och nu vet nog de flesta på mitt jobb också, jag berättade för personalchefen idag och det känns skönt att hon nu äntligen vet. Nu kan jag förhoppningsvis börja njuta mer av graviditeten men visst hänger det fortfarande ett litet orosmoln över mig. Oron över att detta lilla pyre ska ha lika bråttom ut som storasyster men det hoppas jag verkligen inte. Nej, bebisen får inte komma ut förrens den 21 augusti eller lite senare.

Liten suger på tummen (handen med den lilla tummen inringat i rött).

 

Liten Skeletor framifrån ♥

 

Dessa två bilder fick vi gratis, vi behövde inte ens fråga efter några, hon räckte bara fram dessa lite som grädde på moset kan man säga :)




Devinia Euvel
2011-03-04 | 15:15:09 | http://devinia.se

Så där liten var lillen jag hade i mig också. :c

Devinia Euvel
2011-03-05 | 10:36:14 | http://devinia.se

sv; Ja, nästa gång blir det tillsammans med dig och Anton. Du kommer ju inte dricka, men det sägs att man inte behöver vara full för att ha roligt. Fördelen med alkohol för min del är ju att jag blir så mycket pratgladare vilket behövs vid tillfällen då det är nytt folk omkring mig som igår kväll / i natt. ;P



Sedan vi fått lägenheten känns det som allt bara gått framåt för oss och det känns så himla skönt. Jag säger som Julia en gång skrivit.. "Norrland is the better place to be". Och det ska jag mest tacka dig och resten utav familjen för, utan er hade det troligen inte blivit någon större skillnad.



Älskar dig med!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.