Hos jordemor igår

Det var ett fint namn på barnmorskan dom använde förr, det används väl fortfarande i Norge har jag för mig.

Nåväl, hände inget nytt eller speciellt hos BM igår förutom att jag nu ska lämna urinodling varje månad, dels för att se om jag får urinvägsinfektion och dels för att upptäcka eller utesluta någon slags baterie eller "kock" (streptokock?) som kan starta en förlossing för tidigt. Så i morgon ska jag lämna första odlingen.
Har bra precis gått upp 1 kilo sen senaste besöket och väger nu 58,1 kg.

Fick också bekräftat att de "ändringar" jag ibland känner i magen förmodligen är sammandragningar vilket inte behöver vara något farligt men oron kommer man nog aldrig ifrån.
BM sa även att jag med stor sannolikhet kommer att bli sjukskriven tidigare pga. min historik och den stress som mitt jobb innebär, ju närmare våren och sommaren vi kommer desto stressigare blir det med mindre möjlighet till vila. Vi får se vad läkaren säger vid andra UL den 23:e.

Pyret i magen har börjat göra sig mer påmind, fast sparkarna är än så länge mest små buffar men man kan ibland både se och känna dom på magen också. Igårkväll när jag och Anton låg och kikade på några Solsidan-avsnitt så skyndade jag mig att lägga hans hand på magen för att se om han också kunde känna dom, vilket han gjorde :)
Så mysigt!




Idag har jag gått 16 fulla veckor och två fulla dagar (v.17, 16+2)


Magen och trollet i bakgrunden.


Ellie passar på att posera när hon upptäcker att kameran fotar (självutlösare).


Snabbt som attan sprang hon fram för posa.


Kan fortfarande dra in magen. Försök ignorera det faktum att jag fortfarande
har julgardiner uppe i tv-ummet...


Tar väl en magbild framifrån också. Om det ser ut som jag är sne å vinn
är det pga att jag är sne å vinn. Skolios ppl!



Devinia Euvel
2011-03-09 | 13:21:33 | http://devinia.se

Hahah, precis innan jag läste att du hade skrivit "Försök ignorera det faktum att jag fortfarande

har julgardiner uppe i tv-ummet..." så tänkte jag skälla på dig och skriva att du måste byta gardiner!

Sara
2011-03-09 | 17:35:54 | http://vettersand.blogg.se/

Och jag tänkte detsamma :-D hehehe Dax att byta då eller byter du lagom till påsk? ;-) Puss


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.