Min egna lilla skugga

Ellie är, och har alltid varit, väldigt mammig. Hon följer mig som en liten skugga vart jag än går, inte ens på toan får jag vara ifred även om pappa är hemma. Då sätter hon sig på pottan mittemot och försöker gärna torka mig när jag är klar med mina behov... Där kan jag ju känna att gränsen är nådd. Men jag tar gärna emot den assistansen den dagen jag är så gammal och grå och jag har svårt att göra det själv. Men det är ju inget att räkna med ^^

Allt som jag gör ska även hon göra som sagt, som en liten skugga. Att hon är så mammig och uppi mig hela tiden kan vara väldigt påfrestande men samtidigt så känns det som att det är något jag måste ta tillvara på då det kommer en dag då hon inte vill ha med mig att göra alls, då man bara är pinsam och "skämmig" osv.
Och snart är vi ju inte bara tre i familjen utan en till kommer att kräva min uppmärksamhet, särskilt den första tiden.
Funderingar som hur Ellie kommer att reagera då dyker upp, hur ska man balansera det hela? Kommer hon vara väldigt svartsjuk, eller kommer hon vilja vara med och hjälpa till? Kanske lite av båda. Det återstår att se.
Något jag inte tvivlar på är att hon kommer bli världens bästa storasyster den dagen lillpyret bestämt sig för att titta ut! :)


Lillskuggan min ♥


sofie
2011-03-16 | 15:52:44 |

alla du och dina syskon har underbara barn jag är så glad att få se dom jag har om jag räknat rätt 17 st barnbarn och det har nog stigit kram till er alla jag kan tyvärr inte gå sitter i rujjstol sådet blir svårt att träffa er om inte någon av er reser mot västerås så hör av er snälla kram farmor

Mariam
2011-03-16 | 16:20:23 | http://liferollson.blogg.se/

Världens sötaste elliepellie! ;D

sandra
2011-03-16 | 17:52:25 |

vilken fin bild syster! vackra ni <3

Devinia Euvel
2011-03-16 | 19:03:42 | http://devinia.se

Du har utan tvekan den vackraste skuggan som existerar. <3


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.