Om att vara uppmärksam... eller bristen på den

När man har barn och främst små sådana ska man ju helst ha ögon i nacken men ibland lägger uppmärksamheten annat håll för en stund och då kan det mesta hända. Som idag då Ellie på något sätt fått tag på en gammal maskara och bestämde sig för att göra sig söndagsfin...







Det är ju bara att konstatera att jag helt enkelt får skylla mig själv. Funderar över hur pass "giftiga" ämnen som finns i maskaran. Det borde ju inte vara alltför farliga ämnen i det iom att man annars har det på ögonen (ok, fransarna). Och är man som jag som helt plötsligt kan tappa all motorik och petar borsten i ögat så hoppas jag iallafall att det inte är någon större fara (detta borde tillverkarna förutse kan hända. Att man petar borsten i ögat vill säga...). Fast det är ju en sak att peta en maskaraborste i ögat och äta den... Nåväl, än så länge verkar det inte vara någon större fara på trollet iallafall.

Om någon undrar varför Ellie sällan har några kläder på sig på bilderna är det för att hon totalvägrar kläder för tillfället. Om vi ens närmar oss garderoben avger hon ett avgrundsvrål. Det blir betydligt mindre att tvätta iallafall ^^

Annars då?
Anton jobbar dag och jag jobbar kväll, precis som jag gjorde igår och i förrgår. Klurar på om jag ska fixa bruna bönor och bacon till lunch. Men nummer ett på prioriteringslistan är att ge trollet ett väl behövligt bad, lika bra att tvaga mig själv också på samma gång. Sen får jag nog se över vart jag placerar sminket och göra det mindre tillgängligt.

Över änd aot!


Devinia Euvel
2011-03-20 | 12:25:40 | http://devinia.se

HAHAHAHAHA! Hennes tänder, ser ut som en hobo! :D

Men jag kan lova dig att Roky har ätit värre saker än mascara, men då är han ju som han är också. ;P

Mariam
2011-03-20 | 16:00:37 | http://liferollson.blogg.se/

Hahahahhahaha, jag tycker hon blev riktigt tjusig! ;D

sandra
2011-03-20 | 18:55:20 |

jag lovar dig sofie.. ni uppfostrar en liten nudist. eller så kommer hon ha väldigt lite kläder på sig som äldre ;D hahahaha..

Becky - Mamma till Cassandra
2011-03-23 | 21:29:29 | http://smuk.blogg.se/

Haha! Ja min är likadan, fast inte med smink! Och hon är inte ens 1 år ännu!! Hon är på allt hon inte får vara på, blöjhinken, kattlådan.. You name it!!



Fin blev din tjej iaf ;)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.