Men ja tyck om han ändå...

Det finns inget just nu som driver mig mer till vansinne än Antons hoardande* på tomma förpackningar som han lämnar kvar i kylskåp och skafferi.
Det är allt från tomma mjölkförpackningar till ketchupflaskor och flingpaket. Jag har nu ett flertal gånger på ett fint sätt påpekat detta för honom men det går in genom ena örat och ut genom det andra. Ska det vara så svårt att slänga efter förbruk?!
Värst för mig är nog besvikelsen som infinner sig efter upptäckten att något är slut som man suktat efter ett tag. Lurad på konfekten helt enkelt... Ännu värre när man är på smällen och är sugen på något mest hela tiden.
Nu ska jag se hur länge dessa tomma förpackningar får stå kvar innan han gör något åt saken ^^

* försvenskat ord av hoarding (tvångsmässigt samlande reds. anm.)

Ellie och jag har vispat ihop en Sverige kaka som förtillfället är i ugn. Vi slogs nästan om den överblivna smeten... Skulle kunna göra en sockerkaka enbart för att sätta i mig smeten, frågan är bara om magontet är värt det.

Ellie var på skotertur i helgen. Premiärtur! Var inte alls avundsjuk...



Hanna Wild
2011-03-07 | 16:00:56 | http://hannawild.blogg.se/

Jättefin design! :-)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.