Nyckelharpa

Jag älskar ljudet av nyckelharpa, som toner från en annan tid.

Jag har för mig att en av mina mostrars man kan spela nyckelharpa, dock kan jag inte minnas att jag hört honom spela. Men jag kommer ihåg när man var liten och hälsade på att ofta och facinerat tittade jag på detta mystiska och konstiga instrument som hängde där på väggen.


Jag önskar att jag var så där musikaliskt begåvad att jag kunde ta mig an vilket instrument som helst. Har både spelat piano och fiol men då var man så ung och otålig att man aldrig ro att spela och öva. Något man kan ångra idag...

För några år sedan köpte jag min en mungiga. Också ett instrument som jag älskar. Men lätt är det inte att spela på ^^





Om två timmar ska vi till BM och mäta mage och lyssna på hjärtljud. Nog bäst att jag hoppar in i duschen och börjar göra mig iordning. Sen bär det av till jobbet och därefter Ö-vik! :)



Devinia Euvel
2011-05-02 | 17:22:29 | http://devinia.se

Vi får lära oss du och jag Sofie! Be Sten att lära mig nyckelharpa och du får lära dig mungiga. ;D



(jag fick rysningar av nedersta låten)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.