Bm och badhusbesök

I måndags var vi hos BM. Allt såg bra ut förutom att jag har sjunkiti blodvärde och måste nu äta järntabletter. Hård mage, here I come!

Status v. 25
Vikt: 60,7kg
Hjärtljud: 155
SF-mått: 25 cm


Barnmorskan tyckte jag skulle kontakta sjukgymnast pga. min rygg, vilket jag nog ska göra. Kan vara värt att testa och få tips om träning osv. då jag emellanåt har så ont att jag varken kan sitta, ligga eller stå. Nästa besök hos BM sker om tre veckor.

Har bara drömt om bebis, graviditet och förlossning i natt. Jag drömde att vi fick en liten pojk med lika lockigt hår som sin syster och stora blå ögon. Men jag var så besviken för att förlossningen gått så snabbt att jag inte mindes eller kom ihåg den. Och Anton hade helt glömt bort att fotografera under förlossningen också, inte förrens bebisen var flera månader kom någon av oss på att knäppa kort, och jag var så ledsen, arg och besviken över detta...
En annan dröm jag hade i natt handlade också om förlossning jag inte mindes, närmare bestämt 2 stycken. Vi hade tre barn, två flickor och en pojke och även där var jag så ledsen och besviken över att jag inte kom i håg mina förlossningar och Anton vägrade ett fjärde barn bara för att jag skulle få uppleva en riktigt förlossning... :P

Nog om det! Igår var vi på badhuset här i Ö-vik med sällskap av bästa Daemon, Devinia och härligaste Roky. Ellie och Roky härjade och plaskade och hade det så kul. Orädda Roky testade nästan alla rutschkanor som fanns, både för stora och små. Ellie däremot som är betydligt fegare och räddare utav sig föredrog bubbelpoolen. Men roligt hade vi och nästa gång vi kommer och hälsar på ska vi göra om det.

Senare i eftermiddag bär det av till Bjurholm och i morgon och resten av helgen är det jobb som står på schemat för min del.





« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.