v.27

I tisdags gick jag in i vecka 27 och idag var jag och gjorde VUL/UL undersökning. Kom en kvart försent dock då Anton på något vänster sträckt ryggen i natt och kunde således inte ta sig upp ur sängen i morse. Trots idogna försök både från honom och mig. En lätt panik utbröt, dels för hans skull och dels för att tiden gick. Efter många om och men gav vi upp. Att ta bussen var ingen mening, det skulle ta alldeles för lång tid. Ringde taxi men det skulle ta mellan 40-45 min så det var bara att utesluta. Men så kom grannen Jim till undsätting och skjutsade mig och trollet till sjukhuset.

Ellie var from som ett lamm under hela undersökningen.
Bebisen i magen växer och frodas och läkaren Maria uppskattade att pyret nu väger 972 gram. Vi fick se bebisen ligga och gapa och svälja fostervatten. Väldigt spännande tyckte Ellie :)
Cervix var fortfarande lång så nästa besök kanske blir det sista, beroende på hur cervix ser ut då. Kan hända att det blir ytterligare en undersökning.
Nästa VUL/UL sker om två och en halv vecka. Då är jag i samma vecka som Ellie bestämde sig för att entra världen, i vecka 29 närmare bestämt.

Älskade, älskade pyre ♥ Vi längtar efter dig!

 

Trollet ett dygn gammal ♥ Född v.29+5



Men snart går jag på semester (har totalt 7 dagar kvar att arbeta) och efter det går jag på graviditetspenning så då kan man vila och ta det lungt på ett helt annat sätt. Känns skönt och en stor lättnad!

Ska ta och se hur det går för min stackars invalida karl ♥ Ska smörja honom extra kärleksfullt med Voltaren på ryggen. Den stackarn!

Mariam
2011-05-13 | 16:02:10 | http://liferollson.blogg.se/

Men då kan du ju komma hit oftare! ;D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.